Svíčky

    Svíčky ve spalovacím motoru jsou dosti důležité a když vznikne problém, tak nám mohou napovědět. Tímto článkem chci shrnout své zkušenosti a informace, které jsem různě posbíral. Věřím, že nám všem pomohou při správné údržbě svíček a řešením různých problémů se svíčkou.

    Úkolem zapalovacích svíček je přeměnit elektrický impuls z cívky v jiskru výboje ve válci motoru tak, aby co nejlépe zapálila směs paliva a vzduchu ve válci.

     

     

    Výměna svíček:

    Při výměně svíček musíme dávat pozor při utahování nových svíček. Následující obrázky ukazují, jakým způsobem utahovat nové a použité zapalovací svíčky v závislosti na jejich těsnění.

    Výměna svíčky s těsnící podložkou – nová svíčka se utahuje o 120° a použitá jen o 15°

    Výměna svíčky s těsnícím kuželem – zde se vždy utahuje pouze o 15°

     

     

    Diagnostika:
    Diagnostiku zapalovacích svíček provádíme při každé jejich výměně. Ze vzhledu použité zapalovací svíčky je možno diagnostikovat různé závady. Následující obrázky ukazují vzhled svíček spolu s popisem příčiny poruchy.

    Normální svíčka

    Správně zvolená tepelná hodnota svíčky
    Správné časování zapalování
    Správné složení směsi

     

     

    Zaolejovaná svíčka

     Svíčka je pokryta olejem
    Vysoká hladina oleje v motoru
    Špatně nasazené pístní kroužky

     

     

    Zakarbonovaná svíčka

    Svíčka pokryta uhlíkem
    Tepelná hodnota svíčky je příliš studená, nedochází k samočištění
    Příliš zašpiněný vzduchový filtr
    Bohatá směs

     

     

     
    Přehřátá svíčka

    Natavená
    Tepelná hodnota svíčky je příliš vysoká, dochází k samozápalům
    Chudá směs

     

     

     

    Usazeniny

    Olej prosakuje do spalovacího prostoru
    Nekvalitní palivo

     

     

     

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *